LÖRDAG, OCH STEKHETT!

Steg upp i tid för att hinna cykla med hundarna innan lydnadsträningen. Ja, jag hade ju bestämt mig för att Quiri inte skulle cyklas mer då jag inte tror det är nyttigt för en snart 9-åring att ladda på som hon gör med cyklingen. Men är svårt att låta henne motionera sig och springa sig trött så tänkte ta en kort tur.

Slutade med att jag gick en lång bit på vägen hem. Tyckte att hon gick orent?! Och hon var helt slut! Efter bara kanske 2 km!? Ska tillägga att det redan var 26 grader i skuggan då kanske... Alla fall ser jag ingen hälta, så var kanske bara värmen. Hur som så är det inga regelbundna cykelturer för henne, utan att ljuga kan jag säga att jag har fotbromsen i kilometer på kilometer och hon bara pumpar på, INTE NYTTIGT, men kan ej fåp henne lugn, hänger nog kvar från ahennes tidigare liv med hjul-manin hon har...

Mischa cyklades ca 3 km, härligt tyckte vi båda!

Sedan ner på KBK för uppflyttningstårta och träning var det tänkt. God tårta! Sedan bad jag om en regelrätt tävlingsplats och beskrev varför och hur viktigt att alla verkligen är lika "stiffa" som på tävling. Mischa har legat plats hur stabilt som helst men har ju på känn att det är just dessa situationer som stör, hon störs av ICKE störning....:-)

Och mycket riktigt, kvitto på det, hon klev upp efter en stund! Nu måste jag använda alla mina gulliga träningskompisar till detta, och få dem att förstå att ALLT måste vara som på tävling, stelt och tyst.

Jättefin när vi ställde upp och vid läggandet och senare vid återgången måste jag säga!

Linförigheten blir bättre med kontakten också.

Sedan höll vi på att tuppa av i solen så vi gick ner och simmade vid båtbryggan. Mischa njöt:-) När jag tog upp henne var hon som en ballong i magen, hjälp tänkte jag! Men det gick tillbaka, hon sväljer ju sjuka mängder luft o vatten....

Nu i kväll lade jag spår, ängsspår till M och på kalhygge till Q med upptag.

M fick appellspår (lite kortare kanske) med endast stödköttbullar, RIKTIGT FINT. Frågar fortfarande vid apporterna tyvär, måste fixa detta. Efter andra vinkeln lade hon av lite (morr och kalla kårar på matten) men kom igång igen. Får nog ta på mig lite av detta då vi inte lagt längre spår än ca max 75 meter kanske... Ska lägga mer appell-likt nu om det ska bli start i höst, är ju så lugn och fin! Mycket nöjd, ska spåra i morgon igen.

Q var ut fint på upptaget, kollade av bakåt och tog fram men vände sedan. Höll emot, men ska nog träna lite upptag tror jag!:-) Spårade fint på det helt sjukt dåliga underlaget och plockade pinnarna fint, NÖJD.

//lite för varmt för träning kanske?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack för idag, mycket trevligt! =)



/Johanna

2010-08-16 @ 21:44:40
URL: http://samiq.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0