PÅ´T IGEN BARA!

Ja så tänker jag med lydnaden.

Ner på KBK igen igår med Sara. Hade bestämt mig för att försöka ha det lite störningslugnt under Mischas pass, måste hitta "bubblan", även om det känns som att den ligger i omkrets runt månen för tillfället och inte går att nå....

Började med Quiri. Samma metod idag, ut på planen och gå fritt följ, lugnt och harmoniskt, tyst och bara GÅ. Lika kännsla då med! Helt godkänd i positionen och tyst. Gick i ca 30 minuter och då på slutet kunde jag lägga in stegförflyttningar och backande med en helt tyst och lugn Quiri, underbart. Skillnade igår från dagen innan var att hon hade en riktigt fin kontakt mot slutet som satt säkert långa bitar, vi var inne i Quiri-Jenny-bubblan, var lääängesen, blev nästan tåtögd:-) Qubus låg plats ute på planen när vi började så vi hade honom att kretsa runt som störning, lite lagom:-)

Avslutade med rutan på långt håll och apportering, duktiga Quiri idag.

Skärpte till mig rejält även när det var Mischas tur. Kändes MYCKET bättre idag! Tyckte hon var med mig bättre och åtminstone försökte vara med mig. Hade mindre störning idag men tycker det känns hoppfullt igen nu;-) Tränade också saktagåendet, nu med en bra targetpinne (blompinne som jag satte korvbitar på:-), kanske att hon börjar fatta detta nu?

Det mest lyckade för Mischas del var platsliggningen. Hade flera av klubbens ekipage som ska tävla i helgen där och dessutom ULLA, som har en röst som hörs kan jag säga, perfekt för Mischa-träning!

Ropade in oss som ekipage 3 eller fyra och hon var riktigt fin, lite störd av tävl.ledaren när vi kommer för att ställa upp men hon löser detta genom att ta kontakt med mig, nice.

Fint läggande, tycker inte hon kollade speciellt mycket på Ulla. Ligger sedan fint ca 4-5 minuter. Ulla ropade ut varje gång en minut gått men det verkade inte störa Mischa idag. Marie var uppställd bakom som skytt men utan pickadoll. Löft armen emellanåt och rörde sig. Mischa kollade henne ngn gång men ingen oro, perfekt att lägga in detta redan innan skotträningen!

Kändes också kul med platsen då M fick ligga brevid Qubus, ingen oro där inte, helt klart inte skrämd på ngt vis av honom heller:-) Och Qubus var ju bara störtball, ligger som en våt fläck med huvudet  mellan tassarna, har aldrig sett honom ligga så absolut död på en plats (alltid stilla men detta var exeptionellt!) Undra om det var för att M låg där och han råkade lite "illa ut" sist han gjorde dumt på plats med henne...;-)

Mischa fick ett spår som låg 2 timmar. Alla köttbullar i början var väck och dessutom hade jag sett en gå över spåret ca 30 min efter jag lagt det. MEN! Hade en jättelugn hund, istället för att drifta på där inga bullar låg snosade hon extra noga, kul. Kanske man kan be någon fågel flyga och äta alla bullarna då de legat en bra stund:-) Tror att längre liggtid är ett bra koncept.

Quiris spår låg 4 timmar. På fält, vinklar och lite Frolic i. Mycket väl utarbetet spår även av henne!

Ikväll blir det Risberga för skotträning, får se hur jag lägger upp det, inget märkvärdigt men vill inte att M ska få anledning att gasa på vid ljud av skott vilket jag tror är högst möjligt med tanke på hennes temperament....:-)

// over and out for now



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0