VISSA DAGAR MED HUND ÄR BÄTTRE ÄN ANDRA....

..................ja så är det nog.

Tog en ganska rejäl promp i morse med jyckarna, Mischa helt galen o vild och Q nästan likadan. Oftast styr jag upp detta med jämnmod men idag kändes det bara drygt.

Åkte in till Uppsala för att handla lite, uppdatera garderoben, behövs. Slutade med att jag köpt ny telefon och linne, t-shirt och en kofta, inga jeans som planen var, fanns inga snygga.

Hade tänkt göra lite nytta hemma och bara spåra på kvällen men FAN, det funkade inte! Mina bruttor frågar inte"snälla kan vi göra något", de KRÄVER.

Stack ner till klubben på eftermiddan och lade apellspår till M och körde lydnad med bägge. Inga närmare rapporter om detta då alla dagar inte är bra att träna lydnad på. Inte så att jag blivit osams med någon av dem men lite irriterad och så kanske....

Började alla fall att skicka Mischa på "frammåt" till targeten 15 meter ut (inför frammåtsändande) och det funkar ju! Vet inte vad det är med den där targeten:-) Hade till och med gömt den under gräs ngn gång men hon sprang fram till rätt punkt ändå.

I morgon ska vi träffa Sara med hundar och Johanna, som har Mischas syster Diva, på MSBK. Är tänkt att göra lite sökskick med småtjejorna, kul! Ska tigga till mig budföring av Johanna, passa på med okänd figge och kanske en plats!? Sedan lär det väl bli en del lydnad kan jag tänka! :-)

//mer i morgon!

Kommentarer
Postat av: sara

Fortsätter köra stilen "prova lite så här" typ gömma targeten.. ha ha ha..

2010-08-15 @ 22:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0