FULLT ÖÖÖÖÖÖÖÖS!!!! :-p

Idag var jag hem till Markus och Helene och lånade en spark! Är sjukt trött på all snö, kan inte träna spår och inte uppletande, kan inte ha hundarna lösa ihop och när Q är lös så bara äter hon snö så hon nästan blir sjuk, vad ska jag göra för kul med voffarna?????????

Jo, vi kör med dragsele och spark, borde väl gå tänkte jag? Trodde nog Q skulle bli som hon blir när jag cyklar men M som gillar att ligga på i selen och expanderbältet borde gilla det....

Började med Q: Det var mörkt ute men begav oss mot Ledingenäs gård, selade på och Q fick ett utbrott (a`la cykeltur....) Höll på att köra över henne flera gånger. Men sen så! Jäklar vad det gick emellanåt, tur det var mörkt för hon riktigt skenade två gånger, och Q är grymt snabb, fick släppa kopplet en gång, men mörkret gjorde mig fartblind:-) Men lyssnar rätt bra på min röst så helt ok ändå om man fångar upp henne innan sken:-) Tyckte det var sjukt kul.

Mischa var faktiskt lite mer tveksam att dra i trav och gallopp, är ju van att harva på i skritt/passgång, tyckte det var lite skumt med sparken kan jag tro. Men jag behövde inte sparka så mycket, hon pinnade på rätt bra, men klart bägge var lite fladdriga emellanåt, är ju inga Huskys. Men kul att ha detta att ta till när man vill låta dom springa av sig! Behövs kan jag säga....

// störtkul men lite farligt också, livet som insatts!

Kommentarer
Postat av: Annica

Ja, fy vad jag längtar till snön försvinner så man kan köra igång med skogsarbetet snart. Åka spark bakom hunden är kul, hundarna brukar gilla det. Ännu roligare är det säkert att åka skidor, om man kan hantera skidor vill säga..

Ha de bra i snön!

2010-02-20 @ 09:22:29
URL: http://www.rambowsboggie.blogspot.com
Postat av: Therese Berglund

Hej!



Nu hittade jag rätt och kom ut på din sida. Du är verkligen en superhund fantast, härligt!



Vi hörs snart. Kram /Therese

2010-02-24 @ 16:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0