MERA LYDNAD....

Idag var vi ner en sväng på KBK för lite lydnad. Försökte låta Mischa springa av sig rejält innan passet och sedan koncentrerade vi oss på ÖGONKONTAKT och fokus mest, med både Quiri och Mischa.

Körde mycket länkningen i starterna, funkar med ett steg men sedan släpper hon kontakten, men är grymt otränad på detta, gissa om jag missat här i min vilja att få till possition, och den sitter bra, lika så vändningarna.....Körde också apporteringen vilket är jättekul. Kampade inte nu då hon satt framför mig och jag sade "slut", upptäckt ett litet omtag där så nu blir det bara slut och massa bus med apporten kvar i munnen och en massa "mys" inne hos mig med apporten, kändes mycket harmoniskt idag!

Quiri var tyst och fin, vill gärna snegla på min hand så övade på detta. Hon är en hund med förmåga att kolla mig i ögonen och samtidigt snegla på handen där bak, hur det nu går till!!?? :-) Den förmågan har inte stackars Mischa:-)

Tränade hoppet, uthopp. Funkar bra med "titta bollen" men har nu startskall i stället, suck, vad gör man:-) Gjorde ett uthopp utan att jag lagt boll och körde ett sättande, bra sättande men kanske liiite kort uthopp, man lurar inte Quiri! :-)

Vågar knappt säga det, men kanske att jag kan ana en liiiiten förbättring i vardagslydnaden efter allt maniskt ordning och reda som vi har nu, lugn matte hela tiden men ORDNING OCH REDA och ögonkontakt innan vi förflyttar oss!

// ordning och reda:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0