SENASTE DAGARNA...

...............har rullat på i full rulle med jobb och hundar, veckorna går sååå fort!

Våra träningskompisar Ronny och Acke klarade sitt LP 3 i helgen i Östhammar och Agneta och Malla fixade ett förstapris i 3:an, starkt jobbat i kylan!

I tisdags tog jag och hundarna en lång, härlig promenad efter jobbet. Helt otroligt att det är ljust så länge nu, bara njöt :-) Mischa i sele och Q i koppel, börjar funka liiite bättre med allt nu, har stramat upp lite men massor med jobb kvar på Mischa men det går åt rätt håll.

Igår tränade vi lydnad på klubben. Quiri värmdes med fritt följ, tränade lite ått-volter och hon lägger om vikt och position riktigt fint när vi vänder vänster. Körde inkallningen med ställ och lägg och gjorde det riktigt fint, avslutade efter läggandet, ska kolla av nästa gång att köra med ingången också, har på känn att den behöver drivas upp lite. Men vill se vad vi ska fila på inför tävlingssäsongen, dax nu att göra det....

Frammåtsändandet har jag också börjat kolla av, måste få till stabiliteten frammåt samtidigt som hon måste hålla nere tempot, meckar vidare med det.

Körde tungapporten också, en full. Ok, men tycker att den är jobbig i ingången.

Mischa fick fritt följ med störning av andra på planen som for runt. Svårt med ögonkontakten och störningen men hyfsad. Kämpade en del med att samla henne innan vi gick ner på planen, hon visar tendenser som Q och bara äääälskar planen, vill dra mig dit... :-)

Tränade med apporten med mys och lite ingångar med kamp. Svårt fortfarande att plocka upp den framför mig och komma in och sätta sig, sänker huvudet och släpper och strular, ändå tycker jag hon sitter fint, förväntansfullt och fokuserat med den när jag har henne framför och ger henne apporten, borde vara mer stabil där??

Körde hoppet, svårt att förstå varför man ska hoppa när man kan springa brevid, jobbar med ordförståelsen där. Jag kliver över hindret på bortvägen och ropar in "hopp", funkade emellanåt och massor med beröm! :-P

Sedan en drös med vett och etikett. Lade henne brevis Sandra och Nicke när de tränade kryp och annat, bara ligga still och häcka, drygt tyckte M men låg fint. Sedan fika i klubbstugan med massa andra hundar som busade lite, svårt men nyttigt, kommer lugna sig snart.

Idag har jag haft p-möte på jobbet. Mischa lämnade jag hos Carro, har fått bassning att jag MÅSTE kunna släppa kontrollen och andra måste kunna ha mina hundar ibland, får väl inse det då...:-)
Carro tog henne ur bilen och Mischa hade skött sig bra, vild är hon ju men Carro är ju van. Lämnar henne tryggt där. Det bästa av allt är att M får lära sig vara med barn och andra.

Ibland känns det så jobbigt med att ha hund/hundar och leva själv och alltid ha hand om dom själv. Jag vet ju att om INTE JAG klappar dom, leker med dom, tränar dom, gosar med dom eller ger dem annan stimulans så får dom heller INGET! Nog svårt att förstå för dom som är 2 eller flera... Härligt att veta att dom kan få lite av detta fråna andra också, viktigt för dom och viktigt för mig, blir lite av ett kontrollfreek vad gäller mina voffar.....

Nu har jag tagit sportlovsledigt i morgon så har långhelg! POå lördag är det lydnad med Knutbygruppen och på söndag har jag bokat Sandra för lite hjälp på klubben med Mischa, spännande!

// trött nu

Kommentarer
Postat av: Malin

nu är det uppdaterat i bloggen ;) Tack för idag! Jag och LAser såg ut som två snögubbar när vi skulle packa in oss i bilen för att åka hem....

2010-03-01 @ 15:45:43
Postat av: Jessica

Förstår precis vad du menar med att vara ensam om hundarna. Tufft - men i slutändan så är det värt det. Här nere har det töat - kanske kan bli spår om en vecka eller två:-)

2010-03-01 @ 20:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0