LYDNADSTRÄNING PÅ KBK SÅ KLART!

Idag trotsade vi kylan och åkte till KBK för ett lydnadspass. Det riktigt pyste ur öronen på oss alla tre, var ju 4 dagar sedan sist vi tränade lydnad!

Började med Mischa. Hon var faktiskt lite störd av de andras kommandon och tjoande idag till att börja med, lite förvånad, men så ska det nog vara i perioder med en unghund;-) Jag och Lena och Marie började då störningsträna "på riktigt" med att gå runt varandra tätt, tätt fot med halter och annat. DÅÅÅ fixade Mischa det galant! Mycket nöjd, var fin även efter det i linförigheten. Lade också en platsliggning i en liten cirkel med nosarna mot varandra med Yatzy och Papaya, ligger så fint så. Tränade lite apportering och det gick fint. En fråga jag har till Monika är hur jag ska agera när hon släpper apporten ibland då hon sätter sig framför mig, har provat vänta ut lite men det känns inget bra, tar inte upp den och tveksam till hur länge man ska stå där passivt bara, jag tycker det känns knas när hon börjar titta bort. Jag bröt henne idag och gjorde om och gjorde rätt, får höra vad Monika tycker nästa helg! Härlig hund är Mischa alla fall.....

Quiri kändes härlig redan från start. Men Marie lade på lite extrastörning när vi startade fria följet med tjoanden och slog med kampstocken, kanske inte riiiiktigt det Quiri behöver:-) Gick därefter riktigt fint. Jag, Lena och Marie körde sedan ett gemensamt fritt följ med alla tre hundarna då Marie kommenderade, så kul och Quiri jättefin och TYST. Lite ljud i saktagåendet. Fick ngr nya godisar med kyckling av Marie, jeeesus vad Q jobbade fint för dom, hyperfokus!:-)

Körde bara fritt följ och lite bus med apportbocken, men kände att Q behövde mycket fritt följ och få "gå ur sig" lite. Häääärlig hund hon med dag!

Efter detta for vi till Uppsala för den roliga uppgiften att tömma mitt förråd där:-( Fick hjälp av Hanna och Björn som tur var:-) De var så gulliga och åkte till tippen med mig och hela vägen till Knivsta för att packa ur, vad hade jag gjort utan dom idag, jo åkt fleeeera turer fram o tillbaka:-(

Nu i kväll for vi till Sigtuna och träffade Carro och hennes son Oskar som faktiskt bägge hundarna bott en del hos. Quiri i 3,5 år och Mischa några helger då och då som valp. Så klart blev dom urglada, Carro är nog den häftigaste människa Quiri vet, hon låter liksom henne härja på, Carro tycker det är kul! Mischa kände helt klart igen dom också och skötte sig hyfsat.... Kollade Robinsson med dom och 4 andra barn, så nu borde hundarna vara trötta.

// bra dag och fått mycket gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0