MASSOR MED SNÖ OCH RÅDJURSMÖTE!

Idag gjorde jag en smitare.... Gick ingen långpromenad trots att det skulle behövts utan tog hundarna en halvtimme ut på ett fält i djupsnön och pulsade. Mischa i selen och hoj vad hon drog! Quiri skuttade i Mischas spår, liten latmask, eller smart? Jag hängde på så gått det gick... De verkar rätt nöjd, för ett kort tag alla fall.

Här om kvällen när jag skulle släppa ut Mischa för sista kissenn så hände ngt häftigt. Brukar bara kasta upp dörren och kommendera "Gå och kissa" och så gör hon det. Den här gången så klev även Quiri upp ur sängen och skulle tydligen med men som tur var så lät jag henne stå kvar bakom min rygg i hallen.... För detta händer:

Kastar upp dörren, Mischa springer ut, jag ser ett stooort rådjur häva sig över häcken 15 meter från dörren IN mot våran tomt och veranda! Jag kastar igen dörren, skickar på ett par skor och kastar på mig jacka och hinner samtidigt tänka: Far dom iväg ner i får hagen? Mot E4:an? Tar sig Mischa över fårstängslet? Hur länge kommer det ta innan jag hittar henne? Kommer hon stanna när jag hittar henne? mm, mm, mm..........

Slänger mig ut efter de få sekunderna detta tagit med kläderna och DÄR STÅR MISCHA! Hon glor lite ner mot carporten och säger två voff men går snällt och kissar när jag ber henne. Var lite orolig inomhus sedan och blängde i fönstren och voffade en stund men inget annat! Betyder detta att hon är för feg för att dra på vilt? Om jag sprungit ut för att haffa henne, hade hon vågat dragit då, blev hon kvar för hon e en lite mammagris och lite feg fortfarande? Häftigt tycker jag alla fall och börjar så smått hoppas att hon går att stoppa på vilt även i framtiden. Men risken är tyvär rätt stor att hon är för liten ännu och kanske blev överrumplad!?

Körde ett upplet med hundarna i måndags som jag var missnöjd med. Quiri spårade sååå uppenbart att jag fick bryta henne flera gånger, här ska vi ha popup-gubbar och ta tillbaka vårt fina uppletande innan tävling:-) Mischa var faktiskt ok, men jag ville väl skynda lite för fort. Men var lite sämre på att komma in rakt på mig, sprang förbi ngn meter flera gånger. Men det reder sig!

// snö.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va fint med ny bakgrund och att det även är Mischas blogg nu!

2010-01-29 @ 13:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0