NYÅRSAFTON!

Nyårsaftonen 2009-2010 firades i hundarnas tecken! Hade finbesök av Malin och Laser som också ville fira tillsammans och kanske inte "passade in" riktigt ngn annan stans just det här nyåret:-) Jag hade inte så mycket val med en 7 månadersvalp... För den delen undrar jag om det finns NÅGON som tycker att jag och 2 bråkiga schäfrar är välkomna med på nyårsfester här framöver!!?? :-)

Här är lite bilder på schäferligan som firade ihop i år alla fall:

Vilken liga va!           

"Gamla kompisarna"

Härlig bild.               

Lilla odågan......        

Ett försök till summering av året som gått, med risk för att minnet på den gamla matten sviker....




Jag och Q började året i godan ro tillsammans bara vi två. I februari hade vi en träningshelg för Jimmy Söderbäck då vi fick många goda tankar att ta med oss i träningsväskan. En hel del goda råd angående fortsatt träning, mycket tacksam för detta!

Strax efter det fick vi följa med Malin ner till Göteborg och träna en helg för Monika, kennel Rapports ägare. Där vart det lite "haleluja moment" angående Quiris ljud under träning, blir tårögd av tacksamhet att få hjälp att läsa sin hund.... Kom hem efter detta och kan träna min hund UTAN en massa ljud hela tiden, ni kan inte ana hur underbart det var/är!!! Nu är det ju förstås så att jag har en del ljud kvar i vissa situationer, men jag står inte handfallen och undrande på samma sätt. Detta har ju sin botten till mångt och mycket från Quiris tidigare liv och träning, går nog inte att få bort helt!

I april startar vi högre spår i Åkersberga med ett riktigt trevligt resultat! Tyvär missar vi uppflytten men känslan den dagen går inte av för hackor kan jag säga! Missar på krypet och hoppet tyvär men så kan det vara på tävling. Men hörde ryktesvägen att en av domarna sagt att vi hade dagens finaste lydnad ändå.... ;-) Det var ju debut med uppletandet också och vi skötte ocss rätt bra där, 8-8 får man vara nöjd med i debuten tycker jag, drog bara för tugg och det var vi ju förtjänta av! :-P

Nästa start var i Uppsala. Jag stukar foten ILLA 3 dagar innan men kör på adrenalin ute i spåret så det fixar vi. Strul på upptag och så men får våran uppflytt till Elit-spår, tjohooo!!! Mattes åärla. Men inte samma grymma känsla som veckan innan i Åkersberga, men jag hade ju så förbannat ont också....

Blir bortlottade på alla elit-spår vi anmält oss till under hösten, så inget mer tävlande......................

Quiri och jag har kommit till en fas då allt rullar på och är så lätt, lite symbios, allt faller på plats både till vardags och i träning, SÅ HÄRLIGT! Kollar runt lite och grottar bland schäferkennlar inför nästa hund.

Sommaren är fuktig och varm och Q är rätt nöjd med lite mindre träning. Undrar ibland om hon kanske inte vill tävla och träna en säsong till??? Är lite på landet och badar och myser på semestern, tränas gör det också.

I september åker vi ner till Bockegårdens kennel och kollar på valpar. Funderar och inser att det blir svårt i mitt liv med en 8-veckors valp.... Men vi har en helt fantastisk helg med massa bus och bad på Gotlands tomma stränder!

Har bestämt mig nu för att lugna mig till tidigast i vår med att skaffa en till hund, Quiri är på topp och vill massor!!!

Men.........................................

Då kommer lilla Mischa in i mattes huvud! Mischa bor hos Johan som hade Q tidigare. Carro (Johans ex) vet att Johan inte mår jättetopp för tillfället och ev vill omplacera Mischa. Jag och Quiri träffar henne som hastigast och blir tok-kära förstås! Men får ett NEJ, Johan ska ha kvar henne:-( Tänker då att det är lika bra, ska INTE ha ny hund nu, är för tidigt.

Men.......................................

En dag ringer Mattias som varit hundvakt en hel del till Mischa och frågar om jag tar Mischa om de "får loss" henne??!! Jo men det gör jag så klart!

Hon kommer in i mitt och Quiris liv som en liten virvelvind. Första veckan ville Q bara leka och leka, andra veckan låtsades hon som att Mischa inte fanns och efter ett tag lägger sig lugnet som tur är.. Ska inte mörka att det har varit tufft, RIKTIGT TUFFT, emellanåt. Att ha två helt galna schäfrar, varav en är 4 månader, är inte lätt när man är ensam. Men nu rullar det på och vi har hittat ett sätt som gör att vi alla trivs ihop. Helt oslagbart att få ynnesten att träna ihop med 2 stycken så helt sjukt arbetsdugliga individer! Klart att matte blir trött ibland, men oftast överlycklig! Tror framtiden bär mycket roligt med sig för mig och Mischa:-)

Det nya året firades in med kompisarna Malin och Laser som stöttar och peppar i alla lägen. Tur jag har henne som kan och vill träna lika mycket och som inte är knuten till så många andra "måsten" förutom hundarna! Har ju turen att ha många helt underbara träningskompisar som finns runt mig och min flock på Knivsta BK!

Nya året 2010??

Ja, vad bär det med sig då?

Vi började dagen med att Mischa och Quiri rök ihop på morgonpromenaden, Mischa svarade up!!!??? Får se hur detta går?? :-)

I mitten av januari har vi uppföljning med Camilla Ljungberg efter lydnadshelgen i Marma, ska bli nyttigt! Kul att se vad Camilla säger efter ngn månads träning... :-)

Första helgen i februari har vi bjudit hit Monika för en helg i lydnadens tecken, blir nog Mischa jag kör då, Q löper nog...Ser fram emot MASSOR!!!

Mål då?? Jo Quiri ska startas i Eliten, med förhoppningsvis bra resultat:-) Om det känns bra första starten så kanske vi jagar cert??

Mischa ska jag ta god tid på mig med men vill absolut starta apellen i augusti!! Kanske lkl 1 också?

Förhoppningsvis får jag ihop jobb och hundar på ett bra sätt i år.... Är ju rätt svårt att få tiden jag vill ha för mina bägge pärlor! Men vi jobbar på, tycker att det går bra om man tänker på att jag jobbar heltid och dessutom nästan alltid har "jour" på mitt jobb.

GOTT NYTT TRÄNINGS OCH -TÄVLINGSÅR alla hundkompisar!!!

// ser fram emot nya året med mina jyckar;-)







Kommentarer
Postat av: Helene & hundarna

Hejsan och tack för påhälsningen:-)



Daco är ca 59 hög och väger 30 kg nu, han är en väldigt trevlig individ med en fin av och på knapp så vi får se hur långt jag kan komma med honom!



Jag har haft ett tragiskt år med 2 förlorade hundar så nu hoppas jag att all skit har försvunnit för ett tag!

Nytt år och nya möjligheter är det väl man säger va??



Mischa ser jättefin ut, samma öronlurv som Daco har, fast han blev så tovig så jag trimmade han där för att slippa slita i håret hela tiden då han var så öm om öronen då!



Lycka till med dina mål under år 2010!



Helene & hundarna

2010-01-01 @ 23:27:51
URL: http://www.helenesschaferlya.se
Postat av: Sara

Klart det blir ett kanon 2010!!!

Nya utmaningar och mål med vovvarna!

Syns!

2010-01-02 @ 10:30:10
URL: http://www.riesens.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0