SÅ JÄKLA ROLIGT.......

..........att träna lydnad för tillfället! Eller att träna mina fiiina flickor över huvud taget.

Var nere på klubben en sväng i kväll, lite för kallt för händerna men vad gör man inte. Var själva där i kväll så inga störningar.

Mischa var jättefin i fria följet och nu kunde jag ta in henne och kommendera sitt med apporten i munnen utan att hon släpper den. Drar pyttelite i den när jag gör det och då går det bra! Har provat tidigare att kommendera sitt då jag kampar med apporten men hon har alltid då släppt men lite lagom "toutch" på den så funkar det.

Tränade hopp över hinder också. Sätter henne och kommenderar in henne till mig på hopp, nu springer hon inte på sidan utan har fattat grejen:-) Men ngr ingångar blir det inte än, kommer i FULL fart och bara brakar in i mig. Men har ju precis lärt sig vad hopp betyder så det kommer det här med ingången med snart. Gjorde några "stå-titta-frammåt-övningar" också, men bara typ 2, jag är så värdelös så jag tränar mig mest på detta och hoppas på att Mischa har förstått om ngt år:-P!!!!

Quiri var lite för taggad så hade periodvis lite ljud för sig men ingen större fara. Jobbade en hel del med vänstersvängar, jag måste komma ihåg att belöna bak vid ljumsken på henne, för har blivit lite slappare med att jobba med bakdelen nu. Mattes fel. Tränade också krypet med lite positioner, riktigt fin, även där måste jag vara noggrann med var belöningen kommer, lååångt bak, utifrån.

Körde hoppet även med Q, lade ut boll, sade "titta bollen" och skickar och slut. Är tveksam om vi kan hålla på med detta så mycket inför tävling men tränar på låg höjd och hoppas att hon är tillräckligt taggad på tävlingen. Vill inte träna på fullhöjd då jag tyckt hon inte ser så jättestabil ut då...

Härliga, bästaste hundarna! Mischa kommer att bli grym om jag sköter mina kort rätt tror jag!

// Kallt men vad gjorde väl det :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0