TRÄNAR LYDNAD.....

.................gör vi massor! Men bloggar inte om alla pass :-)

Idag var vi på KBK med Knutbygruppen och tränade i solskenet, härligt, kan man ha ett bättre liv!!??

Mischa är en riktig pärla, vänstersvängarna börjar bli riktigt fina, hon reagerar på min huvudvridning som ett skott. Lite dålig koordination ännu i bakkärran men det börjar bli bättre, hjälper nog att hon blir mer och mer säker på vad jag vill och hon städar till sig och slutar med alla extramanövrar hon pysslat med. Trots massor med hundar på planen så är hon faktiskt fokuserad, helt otroligt. Lade plats med 4-5 andra hundar, en stökig, ung schäferhane brevid Mischa men hon ligger sååå fint ändå, vilken stadga hon har!

Quiri och jag pulade lite med fria följet, inkallningar och apporten, lite halvseriöst bara, hon är inte riktigt sig själv för tillfället. Men duktig ändå tycker jag.

Är lite orolig över Q`s vänstra tass... Senaste dagarna har hon flera gånger pipit till under vanliga koppelpromenader eller bus och lyft tassen. Håller den och masserar lite lätt så är hon helt bra igen. Vet vad alla tror, hon blir väl kall eller får isklumpar! Men tror icke det, ALLTID samma tass och inte speciellt kallt nu och får inga isklumpar av att gå på skrapad väg.... Det som oroar mig är att det är den tassen hon hade en trasig tå på förr-förra sommaren. Vetrinären sade att benflisan som var lös kan spöka längre fram, kan det vara den som strular?
Måste nog ringa min vette om detta.... Avvaktar ngr dagar till.

// härlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0