UPPDATERING....

..........är väl på sin plats....

Ja vi har tränat sedan sista inlägget men vart dålig på uppdateringar.

Skulle ha träffat Camilla Ljungberg i lördags för uppföljning efter lägret i Marma men jag blev KANONMAGSJUK!!!!!!!!!:-S Spydde och "det andra" och däckade totalt. Hade verkligen behövt uppföljningen för att kunna gå vidare i det vi gör, och inte minst få höra om vi är på rätt spår. Men får försöka träffa henne ngn annan dag, bor ju inte allt för långt bort. Hade varit kul att se de andra ekipagen också och se hur det går för dom, men så är det när man jobbar med barn, magsjukan kommer som ett brev på posten.....

Idag har vi tränat lite lydnad på KBK och uppletande här i Ledinge med Lena och Ludde. Tog bara Mischa på lydnaden. En platsliggning med Appasche och Brisco, ligger fint! Reste sig mot mig en gång men lägger sig själv då jag muttrar åt henne då. Fria följet är helt ok, börjar röra oss frammåt mer då jag tror att possitionsträningen upplevs som lite stressande (vänstersvängarna) så ljudet kommer. Men har börjat förstå tekniken hyfsat fint så vi svänger i rörelse nu:-) Hon vill inget hellre än att göra rätt min lilla Trolla. Mycket studs kvar men det rättar till sig emellanåt. Apporteringen går frammåt, kan sitta och hålla apporten framför mig nu med kontakt, fiiiin! Men att komma in och bli kommenderad sitt är fortfarande svårt, då vill hon släppa den, ett steg i taget med denna lilla pingla.....

Hade 3 korridorer på uppletet. Pop-up-gubbe på första med Quiri och sedan5 skick utan, gjorde det bra tycker jag, fokuserad men ljudlig, ska i löp snart. Har extremt mycket tugg men väntar tills hon är lugn i munnen och säger slut då, får se om hon köper det.

Mischa fick 2 föremål som vi lade ut tillsammans först, extremt taggad:-P Snabbt ut, kommer ihåg hur det var, och snabbt in, duktig. Testade att Lena gick ut med ett föremål och skickade men det gick inte men det är inte så konstigt, är bara andra gången vi gör detta, man får ju hejda sig lite! :-P

Mycket nöjd med bägge på uppletet, är skitkul att träna upplet tycker både Quiri, Mischa och matte!

// fram för mer uppletandeträning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0