UPPLETANDE

Jag, Q och M åkte till Ledingeskogen för ett uppletande idag. Var lääääängesen, har ju varit så mycket snö. Och med Mischa har jag inte kunnat träna direkt uppletande då jag tyckt vi måste komma tillrätta med sak-hanteringen först. Men tycker att hon blivit jätteduktig med detta nu, kommer hela kvällarna när jag ligger i soffan och vill kampa, kampa! :-P Samarbete är kul, morsan är en resurs!

Körde ovallat (lat matte...) och lade ut 3 saker på djupet åt Quiri. Man märkte att hon var överladdad och längesen vi kört... Svårt med de raka skicken, letade spår vid ngt tillfälle men tog tillbaka henne då. Hittade relativt fort de 2 första och kommer så klart in som en kanon! Hade lite problem med sista, en skinnbit, fattar inte varför, hon hade sprungit förboi den flera gånger. Satte henne på stigen och gick ut och löft den, sedan gick det ju så klart bra. Kul om man kan börja träna lite mer upplet nu, att kylan släpper liiite alla fall.

Var lite spänd på hur det skulle gå med Mischa, både om hon skulle komma ihåg målbilden och hur hon skulle komma in... Har ju inte varit självklar på ngn av bitarna. nog för att hon kommit in, men jag vill ha raketfart och POFF in på mig, rätt ska vara rätt;-)

Gick ut med henne och kastade iväg saken och sade "leta" och släpade henne tillbaka, laddad kicka, pep lite till o med. Gick båge tillbaka och ställde upp, INGA PROBLEM, som ett skott ut! Och som ett skott in! Kampa, kampa, kul!

Gjorde detta 4 gånger och lika fint in och ut 3 första, jublande Jenny!!! På fjärde kanske hon började bli trött eller ngt, fick gå ngr meter in i banan och rikta och peppa iväg henne lite, men när hon väl gick iväg så var det i 190:-)

Såååå kul, nu är det bara att köra!

// vill träna mera.....

Kommentarer
Postat av: Helene & hundarna

Daco är otroligt duktig på uppletande! Jag har kört upp till 5 föremål på honom och han jobbar och jobbar utan att ge upp, han finner ofta fort och kommer i full fart in för att kampa och leka för fullt:))

2010-01-10 @ 14:50:32
URL: http://www.helenesschaferlya.se
Postat av: Helene & hundarna

Du kommer nog ikapp till slut ska du se:)



Vi bor 5 mil söder om Norrköping, du då?

2010-01-10 @ 16:42:08
URL: http://www.helenesschaferlya.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0