VAD GÖR MAN EN LÖRDAGKVÄLL.....

............................... jo man spenderar den med sina extremt härliga hundar på KBK! :-)

Träffade Malin o Laser för ett lydnadspass kl 19.

Quiri var heeeelt underbar idag! Nästan knäpptyst (helt plötsligt!!!????) och superperfekta stegförflyttningar, ligger jättefint i intensitet helt plötsligt??? Fattar nada.... Men underbar känsla! Gjorde våra apporteringsövningar och ff och tog hoppet också, har nästan glömt det, lägger ut boll för att få till bra uthopp.

Mischa gjorde ngr riktigt fina vänstervridningar. Jag måste hitta rätt teknik där bara. Jobbade med att få bort tuggandet o bitandet på mig också, köper nog detta rätt fort. Hon stack och snodde Lasers tungapport under ett brejk, lilla tussan:-) Kampar och kampar bara nu, ingen jakt, det börjar hon tycka är roligt nu. Tränade också STÅ, och helt sjukt, tror att hon kan ordet fast jag bara gjort det ngr gånger hemma i vardagsrummet! Ska vara noga med tekniken bara, NOOOOGA nu Jenny! :-)

Tyvär så hände en mindre kul grej... Mischa hade fått vinst i kampen med bollen och travar ngr steg från mig, samtidigt är Malin lite sur på Laser i ett moment. Då tar de chansen: Laser piper iväg i värsta buset och Mischa hänger på. Det blir ett antal varv på planen innan Malin får stopp på Lasse med en nyckelknippa och jag kastar ner Mischa på marken. Vet faktiskt inte om hon brydde sig särskilt, vred ögonen ur led för att kolla Laser. Detta får INTE hända igen och tror inte det hade hänt i under träning men nu var det ju ett brejk och jag hade henne inte helt med mig... FAN! Men men, en gång, ingen gång... :-) Hon förläts senare då hon gjör allt hon kan och är MED mig till 110%.

Tidigare på dagen var Jonas och Vickan här. Vi fikade och tog sedan en långpromenad i solskenet. Kopplade Mischa i sele och bälte på Vickan, skönta att få lite hjälp för min rygg:-) Härlig tur!

// skön dag

Kommentarer
Postat av: Helene & hundarna

Visst är det härligt när man har en tyst hund vid sidan:))

2010-01-06 @ 10:36:11
URL: http://www.helenesschaferlya.se
Postat av: Helene & hundarna

Daco är tyst om jag kör med godis men han kan om han vill fst det är väldigt ovanligt iof!



Min förra lät en hel del på träning men aldrig på tävling dock, fast hon gillade inte att tävla så det var så enkelt!

2010-01-06 @ 11:12:57
URL: http://www.helenesschaferlya.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0