HÄNT MASSOR!

Ja det har verkligen hänt massor här:-)

Helgens skyddskurs var grymt kul och intressant! Daniel och Laser och Sara med Ina var med och så även väldigt trevliga Riesenmänniskor:-)

Mischa funkar bra säger de som kan, bara att köra på men väntar tills hon mognat lite mer, i höst någon gång kanske, spännande..... På lördagen lade vi också spår efter skyddet. Mischa spårade fint och markerade apporter. Bad Sara att gå med för att få lite feedback. Hon tyckte M spårar bra men tycker jag ska "tvinga" henne att äta näringen för att coola ner sig ännu mer. Köper detta, men tycker det är liiiiite tråkigt att jobba hunden så. Ska anstränga mig att korta upp lite till men inte beredd att få andra svårigheter pga detta. Ska träna apporterna på sidan av nu och spåret för sig så hon inte driftar upp för mycket i spåret eftersom jag belönar apporter med boll. Lade kortare spår idag, 3 st på vallen vid Ledingenäs. Ett av dom gjorde jag "avtramp" i med spårfortsättning i samma riktning, funkade fint, hon tog det coolt! Höll igen rätt hårt så till slut lade sig Mischa ner och började åla och spåra samtidigt, trodde nog jag höll emot för en apport kanske??!!?
Även Quiri fick ett långt fältspår, skötte sig så klart galant! Lite kul på sista sträckan då jag ser en svart katt ligga vid en ensilagebal bara 3 meter från spåret... Q ser den och höjer sig, katten drar iväg o Q flänger till åt det hållet, jag säger "spår" och hon fortsätter! Där ser man vad hon kan släppa för sitt spår, härligt!!!

På morgonen körde vi uppletande vid Statoil-rutan. Quiri jobbade bra men är bra flamsig nu! Bestämt mig för att strama upp vardagslydnad o d lite nu :-)
Med Mischa gjorde jag som sist, men nu var det föremål som inte jag hållt i och jag hade inte vallat i rutan. Skickade och hon börjar verkligen fatta! Gick tillbaka till föregående lega på föremål 1 och 2 men det är ju unghundsknas så bara att köra på nu.

Efter uppletet blev det lydnad. Mischa tränade jag koncentration och fokus med och måste säga att hon var superfin. Tränade även saktagåendet, liiite svårt med stor störning av andra, är inte riktigt redo för det ännu men funkade hyfsat ändå.

Q fick fritt följ a`la Monika, funkade klockrent! Ska försöka lägga manken till med fria följet nu, har verkligen urartat på sista tiden:-)

För övrigt har jag köpt pool till mig och hundarna, den första kasserades efter 2 dagar då jag lämnat M själv att leka i 10 minuter, den pajjade liksom då... Så nu har jag en stoooor pool som hundarna inte kommer i själva, får se hur jag gör med det, simträning blir det alla fall ska jag lova!:-)



Det var den poolen ja..... Nya bilder på nya poolen kommer! :-)

Här litet axplock från helgen:













I morgon är det fest på klubben! Kommer nog bilder kanske...

// Glada, härliga semester!

Kommentarer
Postat av: Sara

Äter hon godisarna när du håller emot så mycket??

Tror det mest blir en kamp mellan er om vem som ska få göra som den vill..

Korta spår med intresse för maten, är hunden tillräkligt hungrig tar den sig tid att äta godisarna.

Jag funderade även på om du inte skulle lägga större bitar gotta i spåret under en period så det blir värt att äta. Små bitar kan ibland inte bli mödan värt..

Testa dig fram.

Vi höres!

2010-07-07 @ 12:43:58
URL: http://www.riesens.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0