SEMESTER OCH TRÄNING!

Tränar så mycket att jag inte orkar blogga.....:-) Nädå, men har inte riktigt kommit mig för.

Idag var jag o Sara till Märsta-Sigtuna Bk i regnvädret och körde lydnad och spår.

Quiri

Q har varit mer än lovligt het i spåret på sistone så började att lägga låååång liggtid, massa vinklar och godis åt henne igår när vi var i Kågarån, funkar perfekt. Idag lika, men inte så lång liggtid och det märks men gjorde det bra ändå!

Superhet även i lydnaden, är i sin värsta fas nu, likadan som när hon var som hetast som 4-åring= akta händer och armar och andas lugnt.... Har svårt att vara helt allvarlig med henne men håller på att shapa till lite. Tränar rutan med boll i handen och target, gjorde det riktigt fint idag på rätt långt håll! Tränar lugn i apporteringens ingång, boll under hakan, OCKSÅ bättre. Kul, har ju inte kunnat ha den framme förr men nu så! Kom på idag att jag ska träna uthoppet idag med targeten, varför har jag inte gjort det på så länge??!!?? Ink med ställandet funkar strålande! Fria följet är en följetong....;-)

Men sjukt skönta att hon mår bra igen, är gamla vanliga Q efter Erlischian, att jag inte fattade tidigare... Inga ålderstecken ännu, HUR fräsch som helst!

Mischa

Har spårat för sällan med Mischa men hon fick spår idag med 2 apporter och 2 vinklar, tycker hon gjorde det fint men driftar på som fan om jag släpper trycket i kopplet! Ska erkänna att jag gjorde ett "appell-test" i förrgår på fältet vid KBK. Men benen var 50 m ca endast, men 3 apporter, förarspår, INGET gotta. Liggtid ca 10 minuter och ganska mycket vind. Trodde jag skulle dö att se detta bedrövliga men ville alla fall kolla av, kanske start på KBK i oktober ju...

Hon skötte det BRA tycker jag. Slog i prinsip ingenting på sträckorna, vinkel1 perfekt, lite snurr i vinkel 2 men ingen större fara så här långt. Lite störd av linan, inte van ju. Och går tillbaka till mig på apport 2 och frågar hur det var man skulle göra här? Visar och hon fattar. Inte van att matte kommer 10-15 meter bakom, ska man göra rätt ändå eller;-)

I lydnaden är det FOKUS som gäller på fria följet, hon är MINST sagt splittrad. Bara att jobba på. Tränar mycket fokus stilla vid sidan, lite framifrån, starter. Men går också en del och testade att rya lite på henne då hon låser på t ex konerna:-/

Apporteringen börjar bli grymt bra, har boll under hakan och det köper hon fint nu! Tränar stillhet i munnen vid ingångar men också fullapporteringar, har sjukt bra fart ut och in och har blivit skickligare på gripandena, kul.

Har lagt en hel del tid på att lära henne hantera att bollen finns med men att hon ska jobba först. Börjar funka bättre, vill och måste få det att fungera, behövs i massor moment för att få dem riktigt bra. Är nöjd med henne i lydnaden men har det drygt i fria följet med störning.

Har kört lite upplet också. Går bra där vi är i träningen nu. I morgon ska jag lägga smaaaaala korridorer med ett föremål på djupet, helst 5 korridorer om jag orkar. Vill och tycker det är dax redan nu att grunda för raka skick, tycker hon fattar resen rätt bra. Ut bra och in superbra med sakerna!

Nog för denna gången, har säkert en massa jag glömt då jag tränar varje dag:-)

// Hilsen fra Jenny, Q och M

Kommentarer
Postat av: Sussie

Hej.

Va skönt att Q mår bra nu. Kul att träningen går så bra för er.

Jag hade tänkt att vara med på lägre spår i Knivsta men får ställa in pga att Svirre äter pencillin. Suck, alltid är det något.

Kram Sussie

2010-07-29 @ 19:30:42
URL: http://svindra.blogg.se/
Postat av: Sara

Visst är det galet mycke träning just nu..? :-)

2010-07-30 @ 20:57:57
URL: http://www.riesens.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0