INTE BARA INBILLNING!!

Är faktiskt lite chockad för tillfället, eller inte chockad kanske, men förvånad!

Var inne och tog blodprover på Quiri förra veckan då jag tyckt hon "går slut" fort och det har kommit plötsligt i våras. Dessutom tycker jag hon har lite svårt att hålla vikten och har blivit lite vass över ryggraden och dåligt musklad. Tog prover för Borrelia och Anaplasma (eller Erlischios som det hette förr), fästingburna sjukdomar. Tog prover också på invärtes organen. Dessa var bra, det fick jag veta på en gång. Fick svar från SVA på Borrelian och Anaplasman i torsdags och då hade Q antikroppar mot Anaplasman! Hade idag kontakt med vetten och fick genast åka och hämta recept, antibiotika i 20 dagar, detta ska absolut INTE gå obehandlat.

Har haft lite olika grejjer som jag funderat över men inte velat vara pjoltig förutom tröttheten. Har ju tänkt att hon blivit gammal och det har hon ju rätt till och dessutom har hon varit pigg vissa dagar och alltid träningssugen varje dag men "dött" efter kort tid. Något som också kan ha med detta att göra är att i vintras vid några tillfällen när jag tog henne ur bilen så liksom släppte ett av bakbenen, gled undan bakom henne. Men har inte vart halt eller stel eller andra rörelsestörningar.

Hade inte Sandra på klubben plötsligt sagt: "Är det inte Erlischios då"? så hade jag inte gått och tagit dessa prover s¨å stort tack till henne!!

Nu hoppas jag på att hon ska bli fräschare igen och att hon slipper de skov som tydligen kan uppkomma senare trots behandling...

Hon känns piggare nu senaste veckan så vi pular väl på med lite lydnad, spår och uppletande!

// förvånad matte, trodde verkligen inte det  var något...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Men stackars Q då :-( hoppas att hon blir bra fort.

Kramar från oss

2010-06-22 @ 21:10:42
Postat av: Sara

Äckliga fästingar!!

Bra att hon får medicin och blir pigg igen.

Vi höres!

2010-06-24 @ 09:45:11
URL: http://www.riesens.zoomin.se
Postat av: Sussie

Tur att det går att behandla.

Men visst är ovissheten jobbig, man går bara och väntar och grubblar.



Många kramar till er

2010-06-28 @ 08:52:25
URL: http://www.svindra.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0