DET BÖRJAR VÄNDA!!!!! :-p

Äntligen börjar det vända, Mischa börjar så sakterliga att bli sitt vanliga JAG igen efter en helt VEDERVÄRDIG period. Vi kämpar vidare med vardagspromenader och ordning och reda, men nu är hon i alla fall "med mig" och kontaktbar:-) Även i lydnaden börjar vi hitta rätt, de två sista passen har varit grymt roliga! Kontakten i fria följet börjar sitta bättre, börjar förstå och bättre koncentrationsförmåga, härligt. Har fått lite tips och hjälp av Lena och det är jag tacksam för!

Har börjat träna hoppet mer. Kört hopp emot mig och tror hon börjar förstå vitsen med att man ska hoppa ÖVER och inte springa runt. Provade idag att lägga ut bollen för ett uthopp och det funkade jättebra! Hanterade att lägga ut den och den var no-no, och skickade sedan på hopp, nice. Var tvungen att stå ngr dm framför henne och visa henne lite över men gjorde det bra för att vara första gången, extrakul att kunna köra med extern belöning och dragning.

Tränade vidare med saktagåebnde med godis framför, det ska nog kunna fungera på sikt.

Quiri fick Elitmomenten utom tung och metallen, körde med trä och bara framför mig, inga fulla apporteringar. Bra inkallning, bra fr. sändande (där vi är nu) fint kryp. Li tittade på skallet för att se om hon lättade bak och upptäckte att hon gleeeed bakåt varje skall och var tvungen att hoppa fram ngr cm för att komma i rätt position, så vi kom överens om att det var för halt, får stå i en snödriva nästa gång!:-) Ngn stege blev det inte av naturliga skäl, den är begravd i snö....

// nöjd matte och trevliga glada hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0