SÅ TOG ORKEN OCH KRAFTEN SLUT......

Idag ligger jag hemma och bara sover. Har dragit på ngr förkylningar under 3 veckor och dess innan så var det magsjuka 2 helger i rad. Har kört på för fullt på jobbet och med mina prinsessor ändå, har tyckt att jag har orkat med det, även om jag kraschat varje kväll...

Men nu var det stopp. Ont i leder och muskler, TRÖTT så in i norden och helt enkelt totalt kraftlös.:-(Känningar av magkatarren också. Riktigt jobbigt det här, känns olustigt. Men bara att inse att man inte är en Stålmannen som fixar allt och kan/orkar allt kanske....? Vill att ALLT ska vara perfekt på jobbet, är både förskollärare, kurator, psykolog, vaktmästare, glad, rolig, energisk o s v, allt för att stötta alla kollegor och vänner jag har på jobbet. Men ska nu ägna ngr dagar åt att mentalt lägga allt på en lite mer sund nivå hade jag tänkt. Vila kroppen och hoppas på att penicillinet jag fått ska hjälpa lite också. Tyvär så är både Mischa och Quiri inga soffhundar och jag märker hur jobbigt det är för dom när de inte får sin dos av träning.... Men så är det nu. Utan en snabbt tillfrisknad matte så blir det ingen träning alls, så bara att hålla ut ngr dagar!:-)

Har tränat en hel del lydnad på sistone. Bägge hundarna känns riktigt fina även om vi inte landat riktigt rätt i fria följet ännu jag och Q. Har anmält till 6 Elit-spår och en lydnadsetta med Mischa i Maj, hua, vad har jag gjort!!!?????:-) Det är på hemmaplanen och bara en 1:a och en 2:a är det den dagen så räknar med en ganska soft tillställning. Så nu har vi börjat träna på läggande under gång och ställandet, det har jag ALDRIG kört förut. Testade i måndags och hon är så söt, vill verkligen göra rätt och känns så lättlärd! Har använt "stå" i skiftningar mellan sitt, ligg och stå men vill ha "stanna" i rörelse då jag tycker det är bättre tryck i det kommandot inför inkallningarna med ställande i senare klasser, så helt nytt ord alltså för Mischa.

Återkommer.

// värdelöst.....

Kommentarer
Postat av: Helene & hundarna

Jag tror det kommer gå bra på tävlingen ska du se, vi är itne i närheten av klara här!! Han har fått tagit det väldigt lugnt på sistånde då jag inte har haft fullt engagemang i att träna helt enkelt!



Ojoj med en preleminär 3:a!! Man var ju inte orolig innan heller menar jag.... Jag är skitorolig för röntgen iom att de äldre "syskonen" har så mycket fel:-( Men dt är ju bara att vänta och se vad som sker helt enkelt...



Ha det så gott och lycka till med den fortsatta träningen:-)

2010-03-18 @ 19:47:38
URL: http://www.helenesschaferlya.se
Postat av: Jessica

Men, du, vännen - ta det lite lugnt. Du får vara rädd om dig. Prioritera!!!

Ni är så duktiga och ambitiösa så ni kommer galant att klara lydnadsettan i Maj :-) och jag håller tummarna för att ni kommer med på elitspåren. Kramar

2010-03-21 @ 20:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0