TRÄNING, LERA OCH BAD.

Jag tänker INTE börja att beklaga mig över all lera, lera betyder att man snart kan spåra......;-)

Idag var det träning med alla härliga hussar, mattar och hundar i Knutbygruppen. En platsliggning med Mischa, låg fint hela tiden, trots orolig och gapig schäferhane på ena sidan som dessutom låg och kravlade runt lite och husse var dit ngr gånger och morrade på honom. Men ingen oro i Mischa. Måste bara säga att jag är så INPONERAD av Mischas sätt på planen trots alla kongar och apporter och annat som flyger och far: hon håller sig vid mig och gör snudd på inga ansatser att sticka iväg, är jag förtjänt av detta!!??

Fria följet var riktigt fint, rörde oss runt ett annat ekipage och Mischa låste fint i kontakten. Tränade också läggandet med boll framför, lägger sig lite bättre nu men måste vara noga med att "slut" kommer först när armbågarna är i....

Fick hjälp med 1:ans apportering två gånger av Cecilia med att hon kommenderade och gav oss apporten. Sitter fint kvar men måste påminna om sittandet då jag för ner apporten mot henne innan kommandot. Släppte en av gångerna ner den på marken, aja baja... Men det här ska då inte bli ngt problem tror jag.

Tog ut Quiri men hade ingen förhoppning eller plan för träning då hon var helt väck i onsdags då jag försökte (p g a löpet). Men nu kan jag snart börja trimma, den vanliga Quiri glimtade fram idag:-) Så gick liiite fritt följ, gapig i början men blev ok efter ngr minuter. Ska nu inkudera henne också i träningsuppläggen:-)

Ler-åker på planen så nu har jag badat hela Mischa, är för gullig när hon är blöt! Nu har båda fått ett ben och ligger och är rätt nöjda. För tillfället alla fall.....:-)

I morgon har vi praktisk träning på Tävlingsledarkursen, tror att jag blir kommenderad en lkl 1 med Mischa och kanske ngn klass med Quiri (kanske Elitlydnaden?). Spännande. Sedan ska jag lägga upp och kommendera ekipage i ngn/ngr klass(er), ska bli kul, hoppas bara regnet håller sig borta, blir en heldag ute.

//tjupp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0