VI TRÄNAR VIDARE!

Idag var vi och tränade med Lena och Apache på klubben. "Hälsa-övningar" som går hyfsat bra nu, Lena kunde till och med kika på tänderna, har talat om för Mischa ett par gånger att hon ska sitta kvar brevid mig när ngn kommer fram och hon köper det rätt bra nu.

Budföringen får inte glömmas bort! Körde ngr skick på Lena och det funkade ok där vi står idag, blir nog inga problem, bara hon förstår att hon FÅR gå ifrån mig och att jag är helt passiv så hon inte blir orolig. Apache går skitfint på budföringen!

Fria följet har jag inget att slå ner på idag, lite kul när snön yrde om mina stövlar (oplogad plan efter gårdagens snöfall) men släppte det fort, helt super!

Tränade också läggandet under gång, provade med boll bakom, köper det hyfsat men lägger sig snett. Lena tyckte jag kunde prova att ha den framför, och POFF, det gick bättre! Ställande under gång kör vi också på med men har långt kvar! Tränade också saktagåendet med godis på bänken, oseriös träning från min sida, hon går ut nu men springer, måste nog ha koppel kanske men detta är så grymt trååååååkigt!

Fin-fin i apporteringsövningarna idag, glömde i o f s apporten ngr gånger då jag lagt den framför henne och kom in som ett skott till mig men då var hon lite störd av annan hund som gick bakom mig. Funkar bra att lämna av och belöna med boll, mindre oro i munnen, kul.

Quiri är mer än lovligt tankspridd, glömmer till och med sin boll i dikena på promenader, så vi tog en promenix i stället, hon är helt uppe i sitt löp! :-P

// härliga hundar i underbart väder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0