EGEN-TID FÖR MATTE, JOBB, TENTAMEN OCH LYDNAD!

Idag har varit en hektisk men produktiv dag! Startade med att kliva upp i tid för att rasta hundar och fara till Uppsala, matte skulle göra ngt för bara henne;-) Hade klipptid. Min superbra frisör hade avbokning tiden efter mig så jag skenade iväg efter klippningen och lade mer pengar för parkering och körde en slingning också, passa på, njuta och bli sommarsnygg!!! Tar ALDRIG hand om mig själv eller så, så det kändes riktigt kul att göra det, blev supersnyggt, sommar, sol och snygga killar, KOM HIT! :-)

Efter det hem, kort rastning av stackars hundarna som legat i bilen:-( och iväg till jobbet. Otroligt mycket jobb gjort på kort tid (men måste in kl 7 i morgon för att göra lite till...) Hem, mat till hundarna och in i bilen ner till klubben. Körde igenom Quiri i alla elitmoment, fasen! Tror det börjar funka bra att träna nu, var riktigt fin emellanåt! Fick för mig idag att klicka fria följet och klicka starter och smååå saker som kontakt och tyckte hon lät mindre plötsligt....?! Gjorde riktigt bra ifrån sig på krypet och frammåtsändandet idag, SNURFLAN!

Sedan dax för tentamen på tävlingsledarubildningen. Jag var sjuk då alla andra gjorde det så hade press att klara det, ville ju inte att lärarna skulle behöva boka ännu en kväll... Skrev tentan på 8 minuter (hade en timme på mig) och fick 21,5 poäng av 24 möjliga, skönt!! :-) Sedan redovisning av tidsplan för en lydnadstävling och en plan för alla moment i Elitelydnaden. Rätt svårt då inte jag själv tävlat eller tränat för den klassen. Praktiska provet var att kommendera och lägga upp 3 elitmoment, fritt följ, "dumrutan" och inkallning med ställande och läggande, gick också bra, så var det fix!

Nu var det Mischas tur! Tränade PLATSEN så klart. Lilla tösabiten kliver upp flera gånger men har kört det mycket i kväll så fått möjligheter nu att tala om hur det ska vara. Mycket fin i fria följet, hänger lite på benet i o f s. Hoppet helt guld med riktigt fina ingångar. Tränade för övrigt lite ingångar där jag rättar in henne med vänster fot..... Ställande och läggande funkade fint, testade med boll bakom och jäklar var bra det gick! Lite mera plats och sedan var vi klara. Nu ska jag betala lite tävlingar, sedan GOD NATT!:-)

// lång, men bra dag tror jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0