ELITSPÅR I VÄSTERÅS

Dax för nästa start! Bestämnde mig för att åka då jag tycker Quiri börjar vakna till liv igen, lite hanhundslik på promenaderna fortfarande och kissarb revir och nosar men annars börjar hon bli arbetsduglig.

Gick upp 04.00 för att plocka upp Malin (GULLIGA, GULLIGA Malin som ställde upp och åkte med!!! Tack!) kl 05.15. Samling 06.45 på Västerås Bk. Hade en bra känsla för dagen! :-) Vet att allt kan hända på lydnaden men uppletet borde funka nu när hon är piggare igen.

Började med platsliggning, 10 hundar. Ingen som ens lyfte på ett öra tror jag:-)10 på alla.

Lotsades sedan ut till en parkering där lottning skedde, vi fick nr 7 av 10. Låååång väntan där på att bli upplockade och utkörda i skogen. Kom till sist på plats och då hade vi ca 10 min på oss, perfekt! Gick och blev visad rutan i lugn och ro, ganska tät skog med mossig mark, såg fin ut från där jag stod och ett ganska naturligt rakt skick ut mellan träd och stenar. Kanon!

Quiri jättetaggad och skriker lite men sätter sig fint. Riktar utåt och hon suger rakt ut. Skickar och hon kastar sig ut och drar ner mot mig åt höger!!!?? Flamsar runt och jag går efter, tar tillbaka och skickar igen utåt. Går ut men är allmänt YR. Flamsar och plötsligt är hon utanför rutan och "Bakspår, tillbaka till rutan", VA?? tänkte jag, hade hon ett spår där, såg inte så ut.... Vänder henne och hon flamsar in igen men går av åt vänster precis innan vi ska lämna rutan åt rätt håll, klämmer i med ett irriterat SPÅR och hon går tillbaka. Nu är vi på väg. Nu till det hela kruxet.....: Hela rutan var uppbökad på massa ställen av vad vi förmodar vildsvin!!!

Men; nu e vi på väg men tycker Q inte spårar som hon brukar. Plockar 1 pinne och så den andra men den var det jag som tog, sneddar ut på kalhygge och tillbaka in i skogen och där är en till pinne som Q tar, duktig kicka. Men hon fäster fortfarande inte ordentligt... Där i skogen börjar det bli uppenbart att hon har problem men vi tragglar på i full karriär, tillbaka ut på kalhygget men nu känns det som att hon går på för att jag hänger med. Plötsligt slår hon upp huvudet och nästan reser sig på bakbenen och spanar mot skogen!!?? Ryar i åt henne och vi flamsar vidare men tar av henne efter en stund då jag inser att ngt är riktigt FEL. Letar oss efter mycket om och men och en låååååång promenad tillbaka till bilen, hann tänka mycket då kan jag säga... Kruxet här; STOOOORA delar av spåret var upp-plöjt av vad jag förmodar vildsvin! 5 av 10 ekipage hade strul med spåren och bröt.

Ni som känner Q vet att hon ALDRIG skulle slarva bort sitt spår för ngt i världen men helt uppenbart vart hon totalt utstörd av detta idag. Har aldrig haft problem med vilt men tydligen var vildsvin för nytt och kanske de var där i närheten, vem vet?

Åkte till klubben o kollade lydnaden och konstaterade åter igen att vi inte borde ha ngt att skämmas för även om vi strular till det där (om vi nu kommer så långt ngn gång....:-) 2 jättefina vändor såg vi, trevligt!

På`t igen kanske en annan gång, otur idag.

I morgon kanske Mischa kan göra som hon ska? ;-)

// småchockad matte :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0