PENSIONERAD.........

......jaaa, det är just det Quiri har blivit nu. Har tänkt mycket på detta och har sörjt lite grand men tycker det är ett bra beslut fast det känns riktigt konstigt att säga det...... Pensionerad. Är det bara döden kvar då? Är hon sjuk? Har hon ont?

Så här är det: Efter en tuff vinter p g a väder och att vi fick in Mischa i våra liv så har jag inte tyckt att Quiri "kommit igen" så bra som hon borde. Löp och skendräktighet har också stört. Men vi har ju nu startat 2 Elitspår och efter bägge spåren har jag upplevt henne som väldigt trött. Vi har nu en tävling kvar denna säsong, DM:et i Tierp i slutet av juni. Hade tänkt starta men tycker inte Quiri har samma superenergi som hon haft tidigare. Gallopperar ut i uppletandet, inget snack om saken, men har inte samma tryck längre. Blir tröttare efetr att vi spårat och nöjd fortare efter ett lydnadspass. Klarar inte heller värme speciellt bra. Så jag tänker så här: Varför pressa henne genom en Elittävling? Hon tycker att träning är det bästa som finns fortfarande och hon har inte ont ngn stans, är superfräsch, men hon har gjort vad hon ska i sitt liv, vill absolut INTE pressa oss till ngt!! Hon är ju faktiskt 8,5 år! Så till hösten är det absolut inte läge att köra tycker jag.

Här är en liten resumè över vad Q har gjort i sitt liv:

#En tjej köper henne som valp från uppfödaren, har henne 0,5 år tror jag.
#Tillbaka till uppfödren.
#Johan köper henne som 1-åring ca.
#Med honom gör hon BHP, IPO 2 och IPO 3.
#Hösten 2005 har hon en kull valpar hos Johan, därefter står hon mest i hundgården sysslolös.
# Den 2 juni 2006 hämtar jag hem henne!!!
#Hösten 2006 börjar vi träna och tävla Bruks och Lydnad.
#Har tävlat 1:an och 2:an, uppflyttade till 3:an men ej startat....:-) Uppflyttade och har startat Elitspår.

Tycker hon har jobbat på bra mitt hjärta!

Nu har hon fått en stooor bitstock i pensionspresent och den ska vi ha riktigt kul med!!! :-) Och vem vet, jag har ju lite småideèr som jag fnular på för att fortsätta ha kul ihop men säger inget om detta, får se hur det blir....;-) Hur som helst blir ett av målen att hålla henne frisk och stark rent fysiskt, även om jag tycker att hon är rätt svårmusklad för tillfället.



// fullt ös i blåbärsriset:-) Vi kör så det ryker ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0