HÄÄÄÄRLIGT! (ELLER ÄNTLIGEN)

Efter 2 dagars väldigt strukturerad lydnadsträning med Malin som sällskap har vi landat en del!
Igår kväll tränade vi 2 kortare lydnadspass med koncentration och med störning i form av Malin. Lade in kommendering och det är jobbigt tycker Mischa. Självklart gjorde jag inte som Malin sa, använde bara hennes röst som störning:-) Jobbigt tyckte Mischa, men hon rättade sig själv riktigt bra och pass 2 var hon riktigt fin! Mitt jobb med ordning och reda dygnet runt verkar ge extrem effekt, trodde det skulle ta längre tid... Men det är till och med så att både M och Q är trevligare redan när man tar dem ur bilen.
Tränade också saktagåendet, och det kommer nog bli bra, vissa steg är riktigt fina!

Idag samma koncept på lydnaden, och funkade bra även idag. Började dessutom med en platsliggning, som jag av förklarliga skäl inte tränat på länge nu.
Malin placerade sig en bit ifrån och ropade in och kommenderade. Mischa låste som en galning på henne, satt och laddade.... Hade bett Malin att hjälpa mig att se när det var läge att lägga ner och läge att lämna, och ta mig sjutton, VI PRICKADE RÄTT! Mischa ligger stabilt när jag lämnar och ligger fint kanske 3 minuter. Men det absolut häftigaste som jag upptäckte efter ngn minut var att hon inte häschade över huvud taget!! Tjohooo! Har nog aldrig hänt förr. Lugn när jag tog upp henne och över huvud taget så fin så matte ville hoppa och stoja, men det gjorde jag förstås inte, utan betedde mig precis lika bra som Mischen;-)

Tränade uppletande 2 omgångar på fältet innan lydnaden, tror jag har hittat svårigheten där, gäller att vänta ut henne rätt tid. Gick mycket bättre pass 2, mer klar med vad hon skulle göra och plockade 2 fina grejer. Behöver nog köra detta rätt ofta om vi ska få till det riktigt bra!

// äntligen en ljusning:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0