MYCKET ATT REDA I........

......................med detta med hundarna. Har en HEL DEL att ta tag i med hundarna för tillfället så dåligt med bloggandet p g a detta. Är i ett läge då det mesta är stök runt Mischas träning, inte stökigt egentligen men är i ett läge då jag TÄNKER TILL i allt jag gör med henne, och det vill inte säga lite.Hon är rent ut sagt skitjobbig, stissig, stressig och allmänt dryg! Till på köpet så är Quiri förmodligen i löpartagen snart och då är det inte lätt att vara matte i denna flock, deppigt värre.... Måste reda ut en hel del även på vardagsplanet, jätttedrygt och jag blir skjukt ledsen när jag ska behöva vara skitarg hela tiden för att över huvud taget nå fram *gråter*.


Så, nu e det sagt! Hur som helst så har vi spårat en hel del och tycker att det går frammåt, alltid något;-) Igår lade jag fältspår med katt i ( :-)  ) och lyckades haffa henne när hon kollade av annat, det tog hon riktigt bra! I uppletandet så har vi stött på patrull, efter en period då det verkat som hon fattat galoppen så har hon återigen börjat med att gå ut och sedan bara tvärstanna eller komma tillbaka, fattar inte vad det var hon skulle göra, spindelbenen är för många och trassliga.... Har dessutom ibland en hel del ljud i lydnaden som vi jobbar stenhårt med, mest då jag, gäller att lyckas lägga henne rätt och att lyckas "fånga" henne i vardagen, tror det hänger i hop allting faktiskt..

Summa summarum: Är faktiskt i en så djup svacka så jag ibland undrar om jag är hundförare nog att reda henne.....:-( Är absolut inte lätt.... Och tror detta inte hade blivit ett så stort problem som vi har överlag nu om jag inte haft 2 "ganska" heta tikar, 1 gick bra men inte när de gaddar ihop sig.


Anser att min smala lycka är att de bägge är riktigt snälla hundar, inga problembeteenden angående agressivitet eller så alla fall.


Någonstans i min bedrövelse jag känner idag så tror jag kanske att jag kommer att lyckas reda ut detta med, i alla fall på täningsfronten. Men all den kunskap och hjälp jag får av mina skitduktiga träningskompisar så kanske... Bara jag kan ändra lite på mig också...:-)

Nog om detta, JAG ÄLSKAR DOM ÖVER ALLT ANNAT PÅ JORDEN TROTS ALLT! (
kanske är det som är det största problemet?)


;-)



/återkommer en bättre dag när det känns som det ljusnar:-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja, precis som du säger så är det (oftast) en själv som ställer till det... Har du pratat med Sara om det? Hon kan säkert hjälpa dig=) eller hur Sara?! :-D



Torka tårarna, detta löser du!





Kram

2010-11-09 @ 22:40:55
Postat av: Jenny själv

Tack Johanna! Jodå, pratat med Sara och spytt ur mig, kändes bättre. Tror jag var tvungen att bryta ihop mitt i allt, har påbörjat vårt "nya liv" sedan en tid tillbaka men var nog tvungen att ha ett breakedown för att själv orka gilla läget...:-)Och få bekräftat att det faktiskt är så här vi måste göra för att detta ska bli bra.

2010-11-10 @ 07:27:20
Postat av: am

Ååhh Jenny! Är det någon som ska klara av en Mischa så är det väl du! Det där du skrev om att fånga henne i vardagen tror jag är det viktigaste just nu, en massa moment som nu kanske inte blir så bra har du ju haft så fint redan tidigare. Jag kan inte så mycket men jag TROR att hon nu är i en fas då du behöver vara dunderkonsekvent med de enkla vardagsreglerna och innan dessa sitter så kanske du ska vila med lydnadsmoment. Du vill så mycket och är så snar att kritisera och sänka dig själv i alla analyser. Gör inte det! Hon är säkert i sin värsta "slyngelålder" nu men egentligen en jätteförig och bra hund (det har vi ju sett ända från början). Låt det ta denna vinter så ska du få se vilken hund du har i vår, det är jag övertygad om! Kram till er alla!

2010-11-10 @ 09:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0