LONG TIME, NO BLOGGANDE!

Vi har tränat massor men inte haft tid/orken att blogga om allt.

Idag var tjejorna och jag upp i "vår" skog med alla korna för spår och uppletande.

Började med uppletande för Mischa, hade lagt ut 2 saker på djupet och lade ut ett tredje tillsammans med henne. När jag kom till rutan så hade vi förstås fått besök!!





Skickade precis från vägkanten, så de var nära...

Men Mischa kunde inte bry sig mindre! Gick ut fint och hämtade sina saker men på skick 2 var hon lite sådär att hon stoppade en bit in i rutan och kom tillbaka, KAN ha varit korna men tror inte det då hon har haft tendens förr att göra så.

Tog sedan Quiris spår, hade tur och stötte inte ihop med kor där! Tror kanske Q laddar för löp då hon är så där äckligt het för tillfället. Hade lagt upptag som hon tenderade att ta bakspår på men redde ut efter lite stopp i linan...:-0 Men spårade kanon!

Q fick leta upp tre saker på vägen tillbaka till bilen, 2 långt ut och ett nära, skötte sig hyfsat, lite svårt att ta sig ut på tredje.

Mischa spårade nästan i "Quiri-style" idag!!! Attityden var kanon! Om hon skulle göra lika på ett fältspår skulle jag förstås bli lite svettig men hur hon redde spåret idag visar på att hon kommer att bli skicklig tror jag, känns sååå skönt! Speciellt som jag/vi har en rejäl svacka i lydnaden för tillfället så känns detta underbart. Hade grävt ner hennes boll under mossa och jord och bara lilla pinnen i änden på snöret låg uppe, den tog hon! Kalastjejen.

Nu soffläge och i morgon lite lydnad. I helgen kommer Rapport-Monika för en helgkurs i lydnad, hoppas på att en del lossnar då och att jag kan känna mig mer lugn inför fortsatt träning.

// kul med skogen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0