SPÅR GÅNGER 3!

Idag träffade jag Malin och Cecilia vid elljusspåret då de skulle köra lite sökövningar. Tänkte lägga lite spår då och passa på att ha lite sällskap!

Vi träffades kl 9.00 och jag började lägga ett spår på lite fält-aktig mark vid parkeringen. Frosten låg och det var massa "klipp" kvar dessutom och kunde tänka mig att det rör sig en hel del folk där så marken kunde vara lite smittad... Lade mycket godis, 3 apporter och 3 vinklar.

Då jag kände att detta var upplagt för att det skulle bli en missnöjd matte lade jag även ett skogsspår med ngn vinkel, lite böj och 3 apporter i skogen också.

Quiri fick ett spår med hyfsad längd på och 3 apporter (tror jag det var). Korsade joggingstigen ett par gånger också och lade vinkel direkt efter en sån övergång på ena stället. Förmodad smittad mark även här men tar inte det som ett bekymmer. Till saken hör att det är en pappa och ett barn som är ca 50 meter bortanför där jag börjar spåret och de följer sedan efter mig då jag lägger spåret, suck, tänker jag... De kommer sedan fram och frågar vad jag gör (går i spåret dårå) och jag berättar. De ska ha Mulleträff precis där mitt spår börjar:-) Ja ja, tänker jag:-)

Vid 9.30 börjar det välla in folk på parkeringen och en del människor har börjat morgonrasta sina hundar. Men Mischas fältspår är ännu orört. Hon sköter sig utmärkt på detta! Slutapporten ligger strax efter sista vinkeln så på sträckan innan den vinkeln ligger vinden på så hon får apporten rakt i näsan. Men tar tillbaka henne när jag ser vad som händer och petar ner nosen i spåret och detta köper hon, spårar sig genom vinkeln snyggt men strular sedan ngt på apporten men hon e förlåten, snyggt jobbat Mischen!

Sedan Q`s tur.... Ja vad ska man säga... Jag hör Mullebranen när vi ställer upp för start och hela gruppen kommer nervällandes mot oss I SPÅRET! :-) Tur detta är Quiris spår... Så det blev spår i vallad ruta i starten, men INGA PROBLEM alls för henne inte. Dessutom 2 ryggsäckar 1 meter från spåret men hon bryr sig inte om dom, sockerkickan;-) Spårar i Quiri-style och är sååå nöjd efteråt.

Dax för Mischas spår 2. Jättefin rakt igenom tycker jag, bra intresse och aktivitet.

Liggtiderna på alla spåren var ca 1,5-2,5 timmar.

Måste nog spåra i morgon igen!

// härlig spårdag

Kommentarer
Postat av: Jonas

Mer bilder då =)

2010-10-05 @ 07:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0