MISCHAS MH
Då är Mischa MH:ad också, JÄTTENÖJD med resultatet måste jag säga!
1 A KONTAKT: 4 (tar kontakt själv eller besvarar kontaktförsök)
1 B KONTAKT: 5 (följer med villigt, är överdrivet engagerad i testledaren, ex hoppar, gnäller, skäller)
1 C KONTAKT: 4 (accepterar. Svarar med kontaktbeteende)
2 A LEK 1, LEKLUST: 5 (startar mycket snabbt, leker mycket aktivt)
2 B LEK 1, GRIPANDE: 5 (griper direkt, hugger föremålet i farten)
2 C LEK 1, GRIPANDE OCH DRAGKAMP: 5 (griper direkt med hela munnen, drar emot, rycker, alt ruskar-även under den passiva delen-tills testledaren släpper)
3 A FÖRFÖLJANDE: 2 OCH 4 (startar men avbryter innan föremålet) här stoppar Mischa för att försöka montera bort taljorna i marken som hon upptäckte på vägen mot trasan, rätt typiskt henne som hon är nu...:-) (startar med hög fart, målinriktad-bromsar in vid bytet) man gör detta moment 2 gånger
3 B GRIPANDE: 1 OCH 5 (nonchalerar föremålet, alt springer inte fram) taljorna.... (griper direkt. Behåller föremålet i minst 3 sek) Hon ville ge trasan till matte så klart;-)
4 AKTIVITET: 2 (är uppmärksam och lugn-står, sitter eller ligger) lite förvånad!!!
5 A AVSTÅNDSLEK, INTRESSE: 4 (Intresserad. Vill iväg. Enstaka startförsök)
5 B ------=-------- HOT/AGG: 1 (visar inga hotbeteenden)
5 C-------=-------, NYFIKENHET: 5 (går fram direkt till fig utan hjälp)
5 D ------=-------, LEKLUST: 5 (griper direkt, drar emot, släpper inte)
5 E-------=------, SAMARBETE: 3 (är aktiv med fig när denne är aktiv)
6 A ÖVERRASKNING, RÄDSLA: 1 (stannar inte eller kort stopp)
6 B -------=--------, HOT/AGG: 1 (inga hotbeteenden)
6 C--------=-------, NYFIKENHET: 5 (går fram till overallen utan hjälp)
6D--------=-------, KVARSTÅENDE RÄDSLA (ingen tempoförändring eller undanmanöver)
6 E--------=------, KVARSTÅENDE INTRESSE ( visar inget intresse)
7A LJUDKÄNSL, RÄDSLA: 2 (hukar sig och stannar)
7 B------=----, NYFIKENHET: 5 (går fram till skramlet utan hjälp)
7 C------=----, KV.ST RÄDSLA: 1 (ingen tempoförändring eller undanmanöver)
7D------=----, KV. INTRESSE: 1 (visar inget intresse)
8A SPÖKEN, HOT/AGG: 3 (visar flera hotbeteenden under längre tid)
8B----=---, KONTROLL: 4 (kontrollerar och/eller handlar mot båda spökena. Kortare avbrott)
8 C---=---, RÄDSLA: 4 (uppehåller sig i huvudsak bakom föraren. Växlar mellan flyktstart och kontroll) inte så tuff när det kommer spöken den lilla tösen;-)
8D----=---, NYFIKENHET: 4 (går fram till fig när föraren gått halva avståndet)
8E----=---, KONTAKT MED FIG I SPÖKDRÄKT: 4 (tar själv kontakt med fig)
9A LEK 2, LEKLUST: 5 (startar mycket snabbt, leker mycket aktivt)
9B---=---, GRIPANDE: 5 (griper direkt, hugger föremålet i farten)
10 SKOTT: 1 (visar ingen berördhet. Snabb kontroll och sedan helt oberörd)
1 A KONTAKT: 4 (tar kontakt själv eller besvarar kontaktförsök)
1 B KONTAKT: 5 (följer med villigt, är överdrivet engagerad i testledaren, ex hoppar, gnäller, skäller)
1 C KONTAKT: 4 (accepterar. Svarar med kontaktbeteende)
2 A LEK 1, LEKLUST: 5 (startar mycket snabbt, leker mycket aktivt)
2 B LEK 1, GRIPANDE: 5 (griper direkt, hugger föremålet i farten)
2 C LEK 1, GRIPANDE OCH DRAGKAMP: 5 (griper direkt med hela munnen, drar emot, rycker, alt ruskar-även under den passiva delen-tills testledaren släpper)
3 A FÖRFÖLJANDE: 2 OCH 4 (startar men avbryter innan föremålet) här stoppar Mischa för att försöka montera bort taljorna i marken som hon upptäckte på vägen mot trasan, rätt typiskt henne som hon är nu...:-) (startar med hög fart, målinriktad-bromsar in vid bytet) man gör detta moment 2 gånger
3 B GRIPANDE: 1 OCH 5 (nonchalerar föremålet, alt springer inte fram) taljorna.... (griper direkt. Behåller föremålet i minst 3 sek) Hon ville ge trasan till matte så klart;-)
4 AKTIVITET: 2 (är uppmärksam och lugn-står, sitter eller ligger) lite förvånad!!!
5 A AVSTÅNDSLEK, INTRESSE: 4 (Intresserad. Vill iväg. Enstaka startförsök)
5 B ------=-------- HOT/AGG: 1 (visar inga hotbeteenden)
5 C-------=-------, NYFIKENHET: 5 (går fram direkt till fig utan hjälp)
5 D ------=-------, LEKLUST: 5 (griper direkt, drar emot, släpper inte)
5 E-------=------, SAMARBETE: 3 (är aktiv med fig när denne är aktiv)
6 A ÖVERRASKNING, RÄDSLA: 1 (stannar inte eller kort stopp)
6 B -------=--------, HOT/AGG: 1 (inga hotbeteenden)
6 C--------=-------, NYFIKENHET: 5 (går fram till overallen utan hjälp)
6D--------=-------, KVARSTÅENDE RÄDSLA (ingen tempoförändring eller undanmanöver)
6 E--------=------, KVARSTÅENDE INTRESSE ( visar inget intresse)
7A LJUDKÄNSL, RÄDSLA: 2 (hukar sig och stannar)
7 B------=----, NYFIKENHET: 5 (går fram till skramlet utan hjälp)
7 C------=----, KV.ST RÄDSLA: 1 (ingen tempoförändring eller undanmanöver)
7D------=----, KV. INTRESSE: 1 (visar inget intresse)
8A SPÖKEN, HOT/AGG: 3 (visar flera hotbeteenden under längre tid)
8B----=---, KONTROLL: 4 (kontrollerar och/eller handlar mot båda spökena. Kortare avbrott)
8 C---=---, RÄDSLA: 4 (uppehåller sig i huvudsak bakom föraren. Växlar mellan flyktstart och kontroll) inte så tuff när det kommer spöken den lilla tösen;-)
8D----=---, NYFIKENHET: 4 (går fram till fig när föraren gått halva avståndet)
8E----=---, KONTAKT MED FIG I SPÖKDRÄKT: 4 (tar själv kontakt med fig)
9A LEK 2, LEKLUST: 5 (startar mycket snabbt, leker mycket aktivt)
9B---=---, GRIPANDE: 5 (griper direkt, hugger föremålet i farten)
10 SKOTT: 1 (visar ingen berördhet. Snabb kontroll och sedan helt oberörd)
Kommentarer
Postat av: Anonym
Grattis till ett kanon MH!!!
Postat av: Sussie
Grattis, va kul att det gick bra, men det var väl ganska väntat, du har ju en schäfer!!
Kram till er
Postat av: Theresé
Jätte Grattis! Kalasbra MH =)
Postat av: Johanna
GRATTIS!!
Mkt fint Mh=)
Postat av: Jessica
Superbra jue.... men det visste vi ju redan innan ;-)
Trackback