SPÅR IDAG, LYDNAD IGÅR

Gick upp i hyfsad tid idag och åkte upp i min skog och lade ett långt, fint spår till Quiri. Lade sedan ett spår till Mischa på fältet brevid Ledingenäsvägen, där har dom nu slagit gräset.

Liggtid ca 50 min på Mischas. Hade raksträcka, apport, rakt, lång böj, apport, vinkel, vinkel och slutapport. Fick lite svårt i böjen men inget värre fel. Tog första vinkeln bra men ngnstans på slutet av rakan efter började hon bli så där knas... Högt huvud och, ja jag vet inte.... Morrade i åt henne och då skärpte hon sig. Hade fina markeringar idag!

Jag kan inte annat säga än att jag nog varit för bortskämd med Quiris intensitet i spåret. Och då pratar jag inte om farten, utan om intresset. Hade önskat att Mischa hade haft en annan intensitet, tycker inte att det här är det optimala... Men jag får nog sluta älta detta, nu är det så här och hon spårar väl och kommer förmodligen bli ännu duktigare med tid och övning:-) Men liiite lessen är jag nog, vill ha den där känslan att "det här spåret är MITT och ingen annans"...:-)

Quiri då! Jodå, hon blev överlycklig och gjorde ett kanonjobb (lite annan känsla här...:-)!! Markerade apporterna på löpande band och blev nog rätt nöjd på slutet, har inte spårat så långa skogsspår på ett tag.

Nu ner på klubben och träna lite plats med Mischa och lite lydnad.

Igår var vi förresten o kollade på Divas MH: jättefint!

Tränade lydnad därefter, plats, apport, ff, läggande och saktagåendet, nöjd med Mischen då.

// fin dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0