TREVLIGT TRÄNINGSPASS

Idag var det träning med Knutbygruppen på klubben. Lydnad stod på programmet men jag var där tidigt och lade spår också på fälten.

Mischa fick lite böjar och någon vinkel, typ apell-längd. Visade sig att B-M hade lagt och gått spår på precis samma fältbit så kunde ju gå åt skogen detta. Men Mischa skötte sig jättefint. Liiiite utanför kärnan i första böjen, kanske en halv till en meter men redde sig snabbt. Fina markeringar, kanske snart förstår att man kan lägga sig fast matte är långt bakom. En riktigt glad hund i spåret!

Q fick frispåra sitt lilla korta spår, tyckte så klart det var ballt men liiite konstigt:-)

Eftersom Mischa löper så körde jag ett pass längst bort på planen själv. Började med en platsliggning. Gick upp efter ca 3 minuter, lade lugnt tillbaka och sedan låg hon 12 minuter till, bra. Kan träna så här massor nu några veckor, kommer bli bra tror jag. Det viktiga är att kag ställer upp så där tråkigt och helst ingen störning runt om, det är ju liksom då "problemet" uppstår.

Hade sedan en plan att träna lägganden, fria följet, saktagåendet och apporten lite kort.

Läggandena tragglar vi på med, fria följet riktigt bra efter en stunds värmning, känns som saktagåendet går frammåt och testade olika full-apporteringar, duktig!

Över lag så var stämningen på detta pass mycket bra, nyttigt för mig och Mischa att fokusera själva. Var också noga, noga med intensitetsnivån idag. T ex så belönade jag läggandena med kamprullen, men hon fick den lugnt i munnen liggandes, funkar bra!

Quiri fick fritt följ, apport och ink m ställande, mycket nöjd med henne också!

// mysig förmiddag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0