UPPLET OCH SPÅR

Vi tränar i princip varje dag men orkar inte blogga om allt :-)

Idag blev det alla fall uppletande och spårträning på klubben med Lena och Apache. Vi lade apellspår på fälten, rätt högt gräs. Liggtid ca 1,5 timme, lite ösregn under den tiden, 2 apporter och slutpinne. Lade lite korv emellanåt men glest för att vara oss:-)

Upplet på fälten med högt yvigt gräs. Tre korridorer. Föremål längst ut (blev nog på 60-70 meter) i första, längst ut och ganska nära på andra och längst ut på tredje. När Mischa skulle köras kom hällregnet men det berörde inte henne vad jag märkte :-)

Ut fint och plockade i första korridoren, tror jag fick skicka två gånger?? I andra ut och tog saken på djupet, sedan skickade jag ett antal gånger på nära. Jobbade fint hela tiden men ville ut på djupet;-) Gick ut och kollade var det låg en gång med M sittande på stigen, sedan tog hon det, nyttig övning men fint arbetande hund. Hade föremål på djupet på sista för att ha det med sig i minnet, "ut, ut, ut!!"

Riktigt nöjd då hon gick ut på detta ocvh fick det på ett skick, mycket nöjd med hur övningarna avlöpte.

Spåret överraskade hon mig i. Gick otroligt fint i spårkärnan, lite hög men yvigt gräs. Har lite problem med liggmarkeringarna när jag går långt bak i lionan, kommer in med apporterna då. Men jag kutar fram dit den låg och lägger henne och sedan belöning så det löser sig nog.

Skulle kört lydnad men orken tröt och det mörknade, körde Q på upplet och hon glänste så klart;-)

// nu lite vila

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0