BRRRRRR.... KALLT!

Nu slog kylan till igen, vackert är det ute men Quiri har tydligen fått sämre blodcirkulation, hon får köldkramp i tassarna:-(

Mötte upp Marie på klubben idag för lite bit-övningar, utkallningsträning och lite lydnad i kylan.

Mischa fick en bevakningsövning på kampstocken, började skälla på Marie på en gång! :-) Fick 2 bettvinster, biter fullt och bra men tuggade om ngn gång i rofasen hos mig, inte bra att köra på den bitstocken, för mjuk. Har beställt en halv-ärm, hoppas den kommer snart och att den är ordentligt hård!

Körde utkallningsövningar också med kampkorven framför, men Mischi är så lydig att hon vill ha ögonkontakt med mig bakom när stocken ligger framför, gav därför "vinst" 2 gånger för att hon inte ska veta om det kommer ett fotkommando eller vinst. Har bara kört utkallning med fotkommando 2 gånger förr och en gång innan detta hände idag, min lilla lydiga snuffla;-)

Tränade också släppandena så klart, släpper fint men ska städa upp henne lite efter hon släppt och jag tar bort stocken, hon biter inte igen och slaffsar inte alltid heller, men jag tycker hon kan vara HELT "ren" på detta, kommer nog gå ganska lätt tror jag.

Fria följet helt ok idag, men jag blev lite stressad över läggandena, inte lätt att städa upp efter mitt misstag med detta under inlärningen. Dessutom tycker jag hon var mer dragen på mig idag än i helgen....

// älskar tjejorna mer än livet självt! *hjärtan*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0