VI TRÄNAR SÅ KLART VIDARE:-)

Här tränas det för fullt så klart, trots tystnaden på bloggen.

För 2 veckor sedan var vi med på en skyddshelg för Micke Pounu. Otroligt mycket lärdom tog jag med mig! En hel del teori som man sedan kunde omsätta i praktiken under skyddspassen. Känner att jag har mer kött på benen nu för att starta upp IPO-träningen på allvar, har ju varit lite velig, mest på grund av att jag kännt att jag kunnat för lite. Kan alldeles för lite fortfarande, men har åtminstone lite mer hum om vad det är som sker under ett skyddspass;-)

Pratades också en hel del lydnad och då så klart APPORTERING! Är så nöjd med att ha fått sista delen av receptet på en grym apportering. Tycker att Mischa och jag redan från början fått till det bra men tror mig veta att denna hund (med en lite flinkare förare;-) ska kunna ha bättre "hålla fast-teknik" än vad vi haft, lite rull och ngt tugg i ingångarna. Men nu har jag fått en teknik och börjat träna ingångarna med som jag redan tycker mig se har gett verkan, GRYMT! :-)

Fria följet går bra frammåt för tillfället, mycket bättre koncentration och mer störningstålig, känns som hon är MED MIG nu, härlig känsla vill jag lova. Bättre position och mindre trängning!

Platsliggningen tycker jag mig se framsteg i också, lugnare nu (om jag är lugn...) och stabilare över lag, blir nog bra!

Läggandena har jag strulat till det med från början. Framifrån skitfint, snabbt och rakt men brevid dras hon med och vrider sig. Bara att börja om! :-P

Inkallningarna är ju bara nästan perfekta;-)

Saktagåendet har det inte blivit så mycket med då jag ej får ner targeten i marken, men fick låna en som stod upp idag, och Mischa kommer ihåg, skönt!

Det vi ska börja med är sättande under gång nu, men tror inte det kommer bli så svårt, men man vet aldrig, det kanske blir snurr i lilla Mischi-hjärnan då hon ska sära på LIGG-SITT och STANNA STÅENDES! :-)

Annars ägnar vi oss åt spring i djupsnö, drag av däck (som snälla Inge har fixat åt oss!) pulka och spark. Härligt! Detta hänger så klart Quiri med på för fulla muggar!

// hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0