DET LJUSNAR!!

Äntligen så börjar det eventuellt ljusna lite på träningsfronten med Mischa!

Hade några riktigt fina stunder igår då vi var i ridhuset och tränade. Fick riktigt fin ögonkontakt lite längre bitar. Tjohooo! Dessutom så hände det något då vi tränade läggande under gång som egentligen kanske inte är så bra men som i vårt fall är helt underbart; hade gjort förberedelse för läggande (lägger henne 1 gång vid sidan innan vi börjar fria följet inför läggandet) och startade transporten. Mischa börjar då sacka efter lite och väntar på kommando:-) I detta fall är jag överlycklig, ett av våra problem är att jag upplever att hon inte tänker till utan bara driver på och hetsar fram. Detta visade att hon faktiskt var med i matchen tycker jag!! :-P

Jag kommenderade bara fot igen och travade på och därefter ett ganska fint läggande. Jag belönar endast med godis nu (såklart...sååå trist) och tycker det är svårt att få till rappa lägganden då, men å andra sidan så vinner vi ju annat på detta för tillfället, farten får vi ta sen!

I morgon blir det ridhuset igen med Marias träningsgrupp, får se hur det blir då. Är inte helt nöjd med upplägget då det inte passar ngn av mina hundar att åka in och ut i bilen för kortare pass under tidspress, så har tackat nej till träningarna men fått plats då ngn saknas och det är ju sjukt kul att kunna titta på de andra och hjälpa till med det man kan, jag blir så där ÄCKLIGT engagerad då:-)

// bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0