LIVET FORTGÅR

Vi aktiverar oss nästan dagligen trots tystnaden här!

För några dagar sen var jag och Marie till IKEA för lite miljöträning och vindövningar. Tanken var att vi skulle lägga spår och Quiri fick ett spår på isen men fy sjutton!!! Till och med hon hade problem:-)

Mischa gick i gallertrappa. Första gången lite pip på vägen upp och liite darrigt. Nästa gång efter en promenad runt området så gick hon upp stadigt, denna gång på eget initiativ före mig och inte orospip nu.
Höll henne kort hela tiden i denna miljö, med tanke på hennes ADHD.....:-S Tycker att hon skötte sig exemplariskt! Gick upp på ett "tåg" med skramlande, parkerade vagnar också och tog ett varv i den stora snurr-dörren (när ingen såg...:-) Bra gjort Mischa!
Gjorde vindövningar bakom snöhögar som hon tyckte var kul, kanske skulle satsa mer på söket??

Så kom polisen och stannade och tittade. Man undrar om dom ville köra bort oss??:-) Nä, det var en före detta granne som ville kika lite, undrade om vi hade ngn bra Schäfer eller Malle att sälja, svårt att hitta bra ämnen tydligen....

Har dragit en del pulka också, Quiri briljerar fortfarande över Mischa, hon bara springer på som tåget och tar i, Mischa springer lugnare när jag åker vilket jag gillar, men lägger också av när det blir till att ta i lite grand. Men bägge är fiiina i snön och våra snöaktiviteter!

Så lydnad då: Quiri och jag håller på att fixa en del med Elit-momenten. Städar till oss. Tänkte ta dom i ordning så för tillfället är det inkallning men ställande och läggande och frammåtsändandet som vi fokuserar oss på ett tag. Tänker sedan gå vidare i programmet.

Mischa då?? Ja, den lilla Mischen då... Tycker när jag tänker efter att en hel del blivit bättre, både på planen och hemma. MEN. Idag hade vi ett lite sämre pass. Fattar inte varför hon har så svårt med ögonkontakten!! Hon har den stillastående och i vissa starter, eller så gliiiiider hon upp med kontakt någon stans i transporten och hittar till slut rätt, är så sjukt skumt! Och det är inte så att hon låser fast där då... Hon nästan skelar!
Tränar 1:ans apportering med mycket fina resultat. Apporterar också med att komma in med föremålet och lämna av med endast lugn godisbelöning. Idag gjorde hon en fin med mindre rullningar, i o f sig travandes, men som om jag skulle oroa mig för farten på denna hund så är jag nog dum i huvudet!!!:-D

Vi kämpar på och har det bra tillsammans för det mesta:-P

//Längtar efter SPÅRTRÄNING!!!







Kommentarer
Postat av: sara

Jag längtar också till spår tider!!!!

Just nu kan man ju inte ens titta ut utan att halka omkull... :-/

2011-01-17 @ 17:11:21
URL: http://www.riesens.n.nu
Postat av: Theresé

Vi tänkte också ta oss till IKEA och träna lite =) De har ju bra med parkering och under tak gör det toppen!



Tycker du kämpar på bra med damerna dina. Bara o fortsätta så kommer det bli kalas! Vi kanske syns på klubben när isen försvinner så man kan åka ner och träna något där.

2011-01-18 @ 21:29:03
URL: http://www.stis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0