HOPPAS PÅ VÅR SNART!

Ja det borde bli varmare snart!

Igår hade vi premiär för spår i alla fall!! :-)

Quiri fick ett i en dunge vid Ledingenäs, var så där superfin, till och med i tempot. Älskar.... Vilken spårhund hon är! Tyvär så har man ju lagt ribban högt vad gäller känslan, hur man vill att hunden ska kännas vad gäller spårintresset.

Mischa ska nu endast IPO-spåras så tänkte börja från början för säkerhets skull. Ett minikort spår med godis i varje steg, lugn och harmoni vid påsläpp. Hade tänkt att det viktigaste var att HON ÅT ALLA GODISAR i varje steg. Men icke, dom var inte intressanta. Ville absolut spåra frammåt, men jag hade ju liksom en liten annan tanke. Efter att ha överlagt med min mentor Sara (  ;-)   så gjorde jag lite annorlunda idag. Lade tre superminispår med stora köttbullar i och bara lät henne äta dom, då gick det bättre. Lade 3 såna spår idag, 2 av dom lades på vår cykeltur och ett här hemma.

Har alltså kunnat börja cykla Mischa också, härligt. Nästan helt is-fritt på grusvägarna här hemma så nu blir det cykel flera dagar i veckan är det tänkt. Spår borde gå att få till varje dag nu när det ska vara så pluttigt:-)

Annars har vi ju börjatn träna skyddet också, vi tränar i Östervåla, har hunnit med 2 pass och nästa gång är på söndag, KUL!

I helgen var Monika här igen! Mischa fick sig ett pass på lördagkvällen och Monika tyckte inte att koppelkorrigeringarna jag fick till funkade, hon gick upp i aktivitet i stället för ner. Har själv noterat detta under vissa pass vi gjort, ibland har det också fungerat. Men fick en bra blockeringsövning som gör att man kan bryta Mischas "utbrott" av energi hon får ibland, och detta på ett mjukt och lugnt sätt (bara matte klarar av att hantera det rätt)

Kollade på läggandena på söndagen, bara att träla vidare med godis och visa, trök tycker matte men det är klart att vi kör på så:-) För att muntra upp oss har jag bestämt att det är dax att börja träna frammåtsändandet (IPO:ts) lite fart och fläkt i det, ska bli skoj att se hur det kan arta sig. Annars är det ju bara inkallningen jag använt som "pysare" på Mischa och dom gör hon så jäkla snyggt!!

Jag är bra rackig för tillfället med en hals som värker och lite feber, bara att hänga i med lite piller i kroppen...

// bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0