SKYDDSTRÄNING

Igår for vi till Östervåla för skyddsträning igen, tjohooo! Eller... tjoho och tjoho, jag hade jordens hosta och lite feber så jag var rätt stillsam men det är nog bara ett + när det kommer till detta ekipage;-)



Mischa gjorde ett så fint pass, hon är en naturbegåvning, risken är nog att man kör på för fort...

Bättre ordning och reda men vi har en bra bit kvar, kämpa, kämpa. Men de övningar vi gjort hemma tyckte jag hade gett effekt och det är ju huvudsaken. Har tränat fritt följ över skyddsärmar, bitkussar och kampkorvar och jäklar om hon rör dom eller släpper kontakten!

Här sköter hon sig så fint så!

Hon är inte det minsta brydd av softstocken, gjorde ett modprov och en flykt med släppande och bevakning. Trodde aldrig hon skulle släppa på så långt håll, men det gjorde hon, så nöjd!

Får gång på gång höra vilken bra hund hon är och det ökar min stress lite även om jag blir glad. Igår var det bästa att Claes (figuranten) även gav MIG beröm, sa att jag var en duktig förare och det behövdes verkligen kan jag säga. Brukar tuffa på bra och ha höga krav på mig själv och vill ha det så, men i läget vi är så satt det ruggigt fint med det berömmet och bekräftelsen!! Tack Claes! För ibland undrar jag ju om jag reder denna lilla pärla....:-)



Skydd nästa helg igen på lördagem, kul.
Nu hoppas jag på att få till ngt träningspass i veckan, jag är ju rätt dålig som sagt var.... Men får jag lite bra hostmedicin ska det nog gå!

// Nöjd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0